Dit weekend vond Vampire Party Live plaats. Hét feest van het jaar voor de industrial liefhebber. Ook dit jaar heeft Mr Hive een topaffiche samengekregen om je vingers van af te likken. Ik was dan ook benieuwd hoe de avond zich ging presenteren en vooral naar de optredens zelf. De aftrap zou om 4uur zijn maar werd pas een half uur later dan verwacht gegeven.

De eerste band was Skyla Vertex. Ze hadden de pech voor een weinig volle zaal te spelen. Als opwarmer kwam dit aardig in de buurt maar ze missen podium ervaring en interactie met het publiek. Detroid diesel volgde Skyla Vertex op en maakte al een stuk betere indruk. Een waardige band. Ze maken gebruik van een spreekstoel om hun podium presence kracht bij te zette.

Na Terrolokaust is het tijd om de lokale frietzaak een bezoekje te brengen. Maar eerst nog een meer dan grote aantekening van een zeer straffe liveband. Er wordt gebruik gemaakt van een enkele gitaar en zeer sterke performance. De mannen van Terrolokaust hebben zich een stoer duister punkerimago aangemeten en dat werkt bijstergoed met de muziek die ze maken. Javi Ssagittar en zijn kompaan maken een meer dan geniale indruk, zijn stem is er een die zonder moeite het achterste van de zaal bereikt en nog steeds duidelijk de maat aangeeft. Een waar hoogtepunt!

Straftanz verzorgde een vrij matig maar toch smaakbaar optreden. De zaal reageerde pas echt bij de gekende hit “Tanz kaputt” Verder was er niet veel reactie van het publiek. Modulate zou
zowat het beste performance van de dag worden. Een hele goede dansbare set met als blikvangers de monsterhit ''Skullfuck'' en een industrial cover van the prodigy. Het publiek heeft dus een meer dan goede opwarming gehad.  Meer dan eens gaan alle remmen goed los en de sfeer zit er goed in.
Helaas was de voorlaatste band ietwat een teleurstelling. De performance van grendel is ondermaats, het geluid was slecht afgesteld en stond te hard. Daardoor werd het geluid een brij, wat hoogt onaangenaam was om naar te luisteren.

Nachtmahr gaat de avond meer dan verdient afsluiten met een knaller van een eindsprint. Thomas Rainer geeft een puike performance, al liep hij te veel heen en weer. Zijn set is gevuld met zijn betere nummers en laat meermaals het publiek uit z’n dak gaan. Zeker de 2 Mädchen In Uniform hebben veel bekijks. En naar het einde van het optreden bestormen plots een paar mensen van een andere band het podium, In speedo’s. Hilariteit, verbazing en shock alom. Maar ze maakten wel serieus plezier.
Kortom een dag van 8 uur lang vol plezier die omstreeks 1 uur ‘s nachts eindigde.