altHet nieuwe album van Revamp is gisteren officieel gereleased door Nuclear Blast Records. Ondergetekende had het genoegen er naar te luisteren en vond dat het goed was. Het debuut album van de groep rond Floor Jansen wekte hoge verwachtingen, bij iedereen die het Floor volgde van bij het ontstaan van de nieuwe groep, tot het nieuws dat een album in de maak was. We konden al een tipje van de sluier oplichten door de tracklist bekend te maken samen met veel meer informatie.

Van bij het begin van het eerste nummer word al duidelijk welke toon Floor wilt leggen in haar eerste album sinds voormalig After Forever: heel stevig!  Elk nummer zit vol met tempo wisselingen, harde versnellingen en vocale uithalen om je plat te walsen.  Maar ook trage gevoelige stukken, gevolgd door snoeiharde snelle stukken en gruntende helse stemmen.
De wat rustigere nummers zijn Sweet Curse, Break en halvelings Kill Me With Silence. Maar erg rustig zijn ze nu ook weer niet wat betreft de definitie rustig. de meeste hebben slechts meer rustigere passages. Bij wijlen gaat het album er hard tegen aan en valt op dat Floor er enorm zin in heeft.

Eigenlijk is het moeilijk om te bepalen wat nu juist hét beste nummer is. De lat is heel hoog gelegt voor zowel Floor als de rest van de muzikanten. Ik denk dat een van de betere  The Trial Of Monsters is, evenals Million en  Here's My Hell zijn. omdat ze net dat beetje harder zijn. Het drieluik In sickness Till Death Do us Part is ook niet mis en heel gevarieerd.

AL bij al een heel geslaagt album dat zeker het potentieel heeft om het dak eraf te blazen dit jaar op graspop. Ik raad jullie alvast sterk aan om naar ReVamp te gaan zien. Al moet ik zeggen, om de volle diepte van de songs te apprecieren kan je het gerust een 2de keer opzetten.Het album is zeker het kopen waard!

Op de site ReVamp Music zijn ondertussen ook al filmpjes te bekijken van een interview met Floor plus live footage van hun eerste optredens in oa Zwolle.{jcomments on}