Ever is op het eerste zicht een doodgewoon tienermeisje. Misschien een beetje apart omdat ze altijd sweatshirts draagt waarvan ze de kap over haar hoofd trekt en steeds haar iPod veel te luid heeft staan.

Toch is ze meer dan een freak, ze heeft de gaven om aura’s te zien, gedachten te lezen en met haar overleden zusje te praten. Haar familie is ze kwijt geraakt in een auto-ongeval, maar haar jongere zusje Riley blijft bij haar. Op een dag verschijnt er een nieuwe jongen, Damen,  op school. Een knappe jongeling met een goede smaak van kleding. Ever weet dat er iets apart, iets geheimzinnig aan hem is. Bij hem kan ze geen gedachten lezen en wanneer hij tegen haar praat valt alles rondom haar stil, geen gedachten en geen aura’s.  Wat is er zo speciaal aan deze jongeman en waarom zorgt net hij ervoor dat alles in haar leven en met haar vrienden abrupt verandert?

Dit boek, geschreven door Alyson Noël is een geweldige page-turner. Elke bladzijde is spannender dan de vorige en de climax wordt heel mooi tot het einde bewaard. Er komen steeds meer componenten bij en toch wordt het niet ingewikkeld. Ik heb van elke zin genoten en hoe dieper ik in het verhaal zat, hoe vaker mijn mond openviel en ik op het puntje van mijn stoel zat. Voor mensen die met het mystieke, occulte en bovennatuurlijke bezig zijn is dit boek een absolute aanrader. Voor andere lezers zeker ook, het is en blijft een goed boek. Nu alleen het volgende deel ‘Blauwe maan’ lezen en verder verstrikt geraken in het web van onsterfelijke mysterie.